Turer

Organiserte fellesturer

Balskøta kaffekok, Foto: Stig BangHTF arrangerer mange turer gjennom hele året der foreninga stiller med turleder. Turene er åpne for alle, og det stilles i liten grad krav til spesielt utstyr eller at deltakerne er i veldig god form. Ta gjerne kontakt med de som er satt opp som turleder i turprogrammet.

Merkede turtraseer

For at også de som er litt ukjente lettere skal finne fram har foreninga merket mange ulike turer. De er forskjellige i lengde og vanskelighetsgrad. Noen er korte, noen lange, noen er bratte, andre slakke. Fire av traseene er med i Nordlandsruta. Se på kartet, kontakt oss. Vi hjelper gjerne til om du lurer på noe. Men aller helst: Ta føttene fatt og prøv de merkede traseene!!!T-stein, Foto: Svein Arne Brygfjeld

Okstindmarsjen

Annethvert år arrangeres Okstindmarsjen. Det er det største og mest krevende arrangementet i foreninga, og også den lengste fotturen vi arrangerer. I løpet av ei helg får man se øst- og nordsida av Okstindan og noe av det fineste vi kan by på av natur i området. De årene vi ikke arrangerer Okstindmarsjen har vi en litt kortere utgave på vestsida, den går fra Bessedøren ved Røssvatnet og nordover til Brygfjelddalen.

Velg blant disse i menyen til venstre!