Gråfjellhytta

Gråfjellhytta ligger spektakulært til på vestsida av Okstindbreen på ca 1000 moh. Hytta ble først bygd på femtitallet i liten og enkel utførelse, men det er nå bygd helt ny hytte. Den nye hytta ligger fantastisk  flott til med fGråfjellhytta og Oksfjelltuva, Foto: Svein Arne Brygfjeldlott utsikt i alle himmelretninger. Anmarsen som fjellvandrere flest bruker går fra Inderdalen, den øverste gården i Brygfjelldalen. Med en lengde på ca 7 km og en høydeforskjell på snart700 meter er det en alminnelig krevende tur.

Hytta er nybygd og godt utrustet. Den har tre soverom og hems, vedfyring og gasskomfyr for koking. Det er dyner og puter til 16 personer i hytta, men ta med lakenpose og mat. Resten holder turistforeninga.

Hytta ligger på 1000 moh, og byr på fantastisk utsikt i alle himmelretninger. Værforholdene er naturligvis skiftende, og det kan være harde vinder her oppe. Avstanden opp til brekanten er i underkant av halvannen kilometer, og med en stigning på ca 150 høydemeter. Terrenget er lettgådd.

Hytteverter:

Arild Inderdal, tlf :954 21 261

Oddrun Sæbø, tlf : 45432949 ( oddrun_saebo@hotmail.com )

Se lokalt værvarsel fra yr.no

La deg friste:

Vesterisen i Okstindan, juli, Foto: Svein Arne Brygfjeld