Hemnes Turistforening åpner Rabothytta

Den 16.august åpner vi Rabothytta offisielt. Alle som vil være med er hjertelig velkommen opp til Rabothytta denne lørdagen. Åpningsseremonien tar til klokka 13 00, og etterpå blir det mulighet for å kikke inn i den ferdige hytta. Vi har også salg av kaffe, saft, øl og kamkake. Betaling enten kontant eller med bankkort. Klokka 17 stenger hytta for intern feiring.

Adkomst, parkering

Den greieste adkomsten er via anleggsveien opp Leirbotnet, innerst i Leirskardalen. Fra veien er det merket sti opp til Rabothytta, og de ca 5 kilometrene tar rundt 1,5-2 timer. Husk gode sko og rikelig med klær – sjøl om været er bra.

Pga begrenset plass til parkering henstiller vi på det sterkeste om at folk som har tenkt seg opp samsnakkes og fyller opp bilene. Vi kommer til å ha folk som dirigerer trafikken, og når parkeringa i øvre del av Leirbotnet er full planlegger vi å ha mindre busser som går i skytteltrafikk fra nedre del av Leirbotnet og opp til starten av stien. Bussene kjører fra kl 0800. Billetten koster 50 kroner og må betales kontant. Vær ute i god tid.

Fransk Aften – åpningsfeiring i Korgen

Kvelden før åpninga blir det feiring med Fransk Aften kl 1800 på samfunnshuset i Korgen. Her blir det franskinspirert buffet, vin, kulturinnslag og taler. Prisen er 400 pr person med mat. Påmelding til rabotkveld@rabothytta.no innen 1.august.

Comments are closed.